Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Сайт Оксани Клапків -вчителя хімії Дарахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
|
Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань з теми «Основи та солі» Мета уроку: навчальна: систематизувати та поглибити знання учнів про класи неорганічних сполук, повторити їх властивості, закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій, називати речовини різних класів, розв’язувати розрахункові задачі за їх участю; розвивальна: розвивати вміння учнів порівнювати, класифікувати, співставляти, стимулювати розвиток пізнавального інтересу та креативного мислення, формувати вміння розв’язувати нестандартні завдання; виховна: виховувати самостійність, наполегливість, творчість учнів. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань Форми роботи: індивідуальна робота, фронтальна робота, робота в парах та групах Методи навчання: самостійна робота, розв’язування задач, «Хрестики – нолики», «Знайди зайве», «Морський бій», «Практикум», «Мікрофон», методи ТРВЗ – «Символічна синектика», «Мозковий штурм», «Системний оператор». Обладнання та матеріали: мультимедійний матеріал, таблиці, картки із завданнями, набір реактивів, таблиці «Ряд активності металів», Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва Хід уроку 1. Організаційний етап (1-2 хв) Організація учнів до навчання 2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2 хв) 3. Повторення основних понять. (7 хв) Вправа «У колі друзів». (Учні працюють в групах – 1-2 хвилини готують питання один одному і обмінюються ними) Наприклад:
Класифікація (Учні працюють в групах – кожна група виписує «свої» речовини, потім перевіряють) Розподіліть речовини по класах Ba(OН)2, HNO3, CuSO4, HBr, K2S, H2SiO3, SO3, AlPO4, CaCl2, NaOH, Fe2O3, Cl2O7, К2O, Ca(OH)2, H2SO3
Знайдіть чужинця (Слайд ) (Фронтальна робота з класом)
Перемішані формули: (групи отримують набір формул, з яких потрібно скласти рівняння реакцій , підібрати до нього коефіцієнти) Учень склав хімічне рівняння, а його молодший братик ненароком порвав аркуш, допоможіть відновити запис, враховуючи, що деякі формули можуть бути зайвими
4. Виконання тренувальних вправ (20 хв) Заповніть пропуски у рівняннях реакцій (Слайд) (учні самостійно виконують завдання, з взаємоперевіркою): І варіант 1)BaCO3+… = BaCl2+CO2+… 2) … + H2SO4 = ZnSO4+H2 3)MgO + … = MgSO4 ІІ варіант 4) … +H2O = NaOH 5)Na2SiO3+CaCl2= … + … 6) …… = FeO + H2O
Рівняння навпаки (кожна з груп складає рівняння реакцій добування своєї солі) Придумайте вихідні речовини для отримання таких солей (по кілька варіантів):
Магічна четвірка – виберіть, які з сполук реагуватимуть між собою Установіть відповідність між речовинами, що реагуватимуть одна з одною
(учні працюють у групах, кожна з яких аналізує по 1 речовин (А, Б, В, Г), потім результати співставляють та обговорюють)
«Мозковий штурм»
Задача. Обчисліть, яку масу хлоридної кислоти необхідно взяти Петрикові для досліду, враховуючи, що маса шкарлупи з одного яйця – 4 г. Вважати, що шкарлупа повністю складається з кальцій карбонату. (відповідь – 29,2 г) Практикум. У саду і на городі Щоб рослини не уражали хвороби їх оприскують розчином купрум (ІІ) сульфату (“синім каменем”). Після обробітку залишилося трохи цього розчину і Степанко вирішив злити його до посудини, але не знав, яку вибрати: залізну каністру, пластикове відро чи цинкове відро. Що ви йому порадите? Відповідь обгрунтуйте рівняннями реакцій Встановіть відповідність (фронтальна робота з класом) Складіть праві та ліві частини рівняння, назвіть продукти реакції
Самостійна робота по варіантах (А, Б, В) “Морський бій”:
5. Виконання творчих завдань (10-12 хв) (учні виконують завдання за власним вибором, вчитель консультує) Метод «Системний оператор» (бачення будь-якого об’єкта у його взаємозв’язках з іншими об’єктами) Із чотирьох елементів — Калій, Сульфур, Оксиген і Гідроген — складіть формули: трьох оксидів, двох кислот, двох солей. однієї основи. Покажіть схематично можливість їх взаємоперетворення, тобто об’єднайте у систему Метод «Символічна синектика» (для означення явища використовуються рухи, жести учнів). Зобразіть типи хімічних реакцій: сполучення, заміщення, обміну (з утворенням осаду), розкладу. Поетична задача В пробірці першій є речовина, Що небезпечна і до опіків їдка, В пробірці другій вже сполука не така, Та не на жарт вона палка. Коли їх разом сполучить - Зникає небезпека вмить, А залишаються в пробірці - чудеса – Кухонна сіль й звичайная вода. Запишіть даний процес за допомогою рівняння реакцій. Обчисліть кількості речовин реагентів необхідних для добування 11,7 г кухонної солі (відповідь – по 0,2 моль) Практикум «Нумо, кмітливці!» Дано розчини речовин у 3 пробірках без етикеток: натрій хлорид, калій гідроксид, сульфатна кислота. Як їх розрізнити, маючи лише фенолфталеїн? 6. Підсумки уроку та повідомлення домашнього завдання (3 хв) Повторити параграф 11-14. Середній рівень. Вправа 128. Достатній (1) та високий (2) рівень: Складіть речовини в ланцюжок перетворень та здійсніть їх:
Високий рівень. Вправа 132 (задача) Творче завдання. Скласти розповідь (казку) «Якби я був сіллю (основою)» |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Створити безкоштовний сайт на uCoz |