Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Сайт Оксани Клапків -вчителя хімії Дарахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
|
Тема уроку: Крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, поширення в природі. Полімерна будова крохмалю і целюлози, реакції їх гідролізу. Мета уроку: навчальна: розширити знання учнів про органічні сполуки, їх будову та властивості на прикладі природних полімерів – крохмалю та целюлози, дати уявлення про полімерну будову молекул крохмалю та целюлози, ознайомити з реакціями гідролізу та поліконденсації, показати значення полісахаридів для живих організмів, розкрити взаємозв’язок між будовою, властивостями та застосуванням крохмалю та целюлози; розвиваюча: розвивати вміння і навички складання рівнянь хімічних реакцій за участю полісахаридів, розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховна: виховувати бережливе ставлення до природи. Тип уроку: комбінований урок Методи навчання: словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрація), практичні (виконання лабораторного досліду, розв’язування вправ). Обладнання: штатив з пробірками, розчин крохмального клейстеру, розчин йоду, спиртівка, пробіркотримач. Хід уроку 1. Організаційний етап 2. Перевірка домашнього завдання Учень біля дошки виконує домашні вправи, коментує їх. Завдання біля дошки: 1. Записати формулу сахарози та описати її властивості. 2. Скласти рівняння:
Усне опитування:
3. Мотивація навчальної діяльності. Як ви знаєте, до полісахаридів належать крохмаль. Пригадайте, де ви з ним стикалися? В яких продуктах він міститься? Де в побуті застосовується?
Полісахариди – вуглеводи, що складаються з великої кількості залишків глюкози. Їх представниками є крохмаль та целюлоза – природні полімери. В природі крохмаль міститься у вигляді зерен у плодах та насінні деяких рослин. Целюлоза утворює основну частину стебла рослин, а у дерев – стовбура. (демонстрація) Порівняйте фізичні властивості цих речовин. Чим зумовлена така відмінність між ними? Як не дивно, але склад в них однаковий. …-С6Н10О5-С6Н10О5-С6Н10О5-С6Н10О5-… - (С6Н10О5)n – загальна формула полісахаридів, де n – кількість залишків глюкози (мономерів). Утворення полісахаридів: nС6Н12О6 → - (С6Н10О5)n - + nН2О Порівняльна таблиця
Застосування крохмалю:
целюлози :
В рослинах міститься велика кількість крохмалю, наприклад, в картоплі вміст крохмалю – 20%, у пшениці – 60%, у рисі - 80%. Він відкладається у плодах та насінні. Чому?(забезпечує запас енергії для проростання насіння) Чому людям хворим на цукровий діабет слід обмежувати кількість хліба, картоплі?(В шлунку крохмаль гідролізується до глюкози, яка потім потрапляє в кров) Чи може людина перетравлювати целюлозу? А які організми можуть? Чому? (в жуйних тварин у шлунку складної будови є симбіотичні бактерії, які полегшують перетравлення целюлози) Групові завдання:
Інструктаж з ОБЖ. Лабораторні досліди №12, 13.
Вивчити § 31. Вправа 277, 279. Задача (високий рівень). Яку масу тирси, що містить 70% целюлози, потрібно піддати гідролізу для одержання 36 кг глюкози? |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Створити безкоштовний сайт на uCoz |