Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Сайт Оксани Клапків -вчителя хімії Дарахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
|
"Хімія - країна чудес"Мета заходу: узагальнити і поглибити знання учнів з хімії, продовжити формувати навички поводження з лабораторним обладнанням та вміння проводити хімічний експеримент; підвищити інтерес до вивчення хімії; розвивати креативне та логічне мислення, творчу уяву та фантазію учнів, вміння узагальнювати, порівнювати, розв’язувати нестандартні завдання. Обладнання: набір реактивів, штатив з пробірками, завдання, Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва Проведення турніру.Діалог двох ведучих: (вбігає Золото)- Ох, всі женуться за мною, насилу втекло. Знов епідемія золотої лихоманки. Як же важко живеться благородним металам, кожен хоче собі шматок вкусити чи вламати.Але зате я – цар всіх металів. Без мене ні весілля, ні хрестини не обходяться!
Ми, друзі, дуже раді Вітати вас усіх. В загадках і відгадках Дотепність буде й сміх. А зараз починаєм, Настав жаданий час, І хімія сьогодні Нехай здивує нас.
1. Привітання Отож, перший конкурс «Привітання», який оцінюється максимум 5 балами. Завдання команд – представитись і довести, що хімію потрібно знати. (команди представляються, час – по 2 хв)) 2. Розминка Наступний конкурс «Розминка». Командам пропонується відгадати приказки, кожна оцінюється 1 балом. Яка команда швидше здогадається піднімає руку.
Не все те Au , що блищить Разом пуд NaCl зїсти Білий як CaCO3 Слово-Ag , а мовчання – Au Сипати NaCl на рану Багато H2O витекло
3. Тема А тепер перевіримо, наскільки глибокі знання з різних галузей хімії у наших гравців. Отож, конкурс «Тема». По два учасники кожної команди витягують конверт з темою та відповідають на запитання протягом 1 хв. Правильна відповідь 1 бал. Тема 1. «Метали»
Тема 2. «Органічна хімія»
Тема 3. Періодична система хімічних елементів
Тема 4. Сюрприз (Хімія в побуті)
4. Дешифровщик До нашої школи надійшли зашифровані матеріали. Вам потрібно їх розшифрувати і пояснити, що зашифровано. Для цього вам надаються пензлики і «проявник». Кількість балів за це завдання – 3. (учні отримують аркуші на яких червоною кров’яною сіллю та калій роданідом записані формули хімічних речовин, учні їх проявляють розчином ферум (ІІІ) хлориду, дають назви речовинам) 5. Капітанський конкурс А тепер випробування для капітанів. Продукти в студію. (заносять молоко, ковбасу, чіпси і т.д.) Ваше завдання: назвати якнайбільше речовин, що містяться в даних продуктах. Час – 3 хв. Оцінюється 5 балами. 6. Правда-неправдаРешта учасників команд беруть участь в конкурсі «Правда - неправда». Ви повинні вгадати: правдою чи неправдою є наведене твердження. Правильна відповідь - 1 бал. (зачитуються по 3 твердження кожній команді) Твердження 1-й команді
Твердження 2 –й команді
7. Срібна скринька Який же конкурс без срібної скриньки? Скриньку в студію. Відгадайте, що за речовина у скриньці. Правильна відповідь за першою підказкою - 3 бали, за другою – 2 бали, за 3 – 1 бал: Речовина для 1- ї команди
Що у чорній скриньці? (скло) Речовина для 2-ї команди
Що у чорній скриньці? (мило) 8. Трохи історії Послухайте цікаві історичні факти, пов’язані з хімією і спробуйте їх пояснити. Яка команда здогадається – піднімає руку. Правильна відповідь – 3 бали
1) В Італії алхіміки чудили, Усі можливі досліди робили. Задумали вони у час той нелегкий Дрібні алмази сплавити в один та чималий. Насипали в реторту жменьку самоцвітів, Та почали їх на вогні жаркому гріти. Хвилини йдуть, вогонь палає, Аж раптом десь алмаз зникає. Невже украли, чи в повітрі розчинився? Ви здогадайтесь, де алмаз подівся? (згорів як вугілля) 2) Роберт Вуд американський вчений і вигадник, катався з нареченою на санях, вони дуже замерзли. Тоді він вийняв флакон з важкою рідиною і трохи влив у пляшку з водою, через кілька секунд пляшка нагрілася. Так він час від часу повторював половину прогулянки. Коли рідина закінчилась він почав досипати білі гранули, пляшка знову нагрівалася. Які речовини використав вчений? (концентрована сульфатна кислота та луг)
9. Хімічні загадки А зараз ви самі побачите цікаві явища. Спробуйте їх пояснити з хімічної точки зору. Відгадка – 3 бали. Команда. Що швидше здогадається піднімає руку. Демонструються:
Учні пояснюють побачене 10. Конкурс для вболівальників. Розгадайте слова, зашифровані у ребусах. Бали можна додати в скарбничку команд (додаток 1, 2) 11. Практикум
А зараз побачимо, що ви не лише знаєте, а й вмієте. Кожна команда отримує 4 пробірки без етикеток, в них містяться розчини певних речовин (перелік додається). Ваше завдання – визначити, яка речовина у якій пробірці міститься. Максимум за цей конкурс – 4 бали. (учасники отримують набір речовин, та хімічних реактивів, необхідних для їх визначення)
Речовини у 1-ї команди: хлоридна кислота, натрій карбонат, ферум (ІІІ) хлорид, оцтова кислота Речовини у 2-ї команди: натрій гідроксид, натрій сульфат, калій йодид, етиловий спирт.
Хімічні новинки Тим часом ми б хотіли ознайомити присутніх з останніми новинами хімії, про які нам тільки що стало відомо:
Підбиття підсумків Ну як справилися з завданням? Просимо журі підбити підсумки і оголосити результати конкурсу. Вітаємо команду переможців. Сподіваємося, що вам сподобалися наші хімічні змагання. Бажаємо командам подальших досягнень і не зупинятись у вивченні хімії. Щиро дякуємо журі за об’єктивну оцінку, а гостям - за увагу.
Додаток 1 «Вправи з мови» Приклад: купа-а + румба-ба = Купрум Виконуючи відповідні дії, що запропоновані в завданнях, ви прочитаєте назви хімічних елементів.
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Створити безкоштовний сайт на uCoz |